Handelsbetingelser

Handelsesbetingelser

Hvis ikke andet angivet, er produktpriser excl. fragtomkostninger. Transport af varen hjem til dig sendes med Post Danmark ved mindre forsendelser samt med fragtmand ved større leveringer. Når du har valgt dine varer i indkøbskurven, beregnes fragten af dine indkøb automatisk. Bropharmas netbutik arbejder konstant på at reducere fragtomkostningerne mest muligt til gavn for dig som kunde.

Den beregnede fragt samt eventuelt kampagner på fragt, gælder kun til Jylland samt brofaste øer. Ved levering til ikke brofaste øer, kan der være et fragttillæg. Dette  fragttillæg beregnes ikke automatisk, ring til kundeservice på tlf. 28 11 88 28, for at få det oplyst.

Rettidig levering forudsætter at Post Danmark overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos Post Danmark, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. Post Danmarks kvalitetsmål omkring leveringssikkerhed er minimum 97% for brevpakker og minimum 99% for pakkepost. Bemærk dog at disse procentsatser er gennemsnitlige, og kan dække over store lokale og tidsbegrænsede variationer. Bropharmas netbutik kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos Post Danmark. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender vi naturligvis en ny leverance uden beregning.

Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af Post Danmarks målsætning om dag-tildag levering, idet forsendelser til disse område i nogle tilfælde kan vare 2 dage. Vi tager altid udgangspunkt i dag-til-dag levering.

Der leveres ikke til Færøerne, Grønland og udlandet.

Kontakt os for information om fragtpriser til Fyn, Jylland og øvrige øer.


Betaling

Du betaler med Dankort/VISA-Dankort. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Vi krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.


Fortrydelses- og returret

Er du privatkunde, har du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på bropharma.dk. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

a) Har modtaget din vare.
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved per mail til mh@bropharma.dk eller på tlf. 28 11 88 28. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.


Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.


Varer undtaget fortrydelsesretten

Fortrydelsesretten gælder ikke levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen, jf. forbrugeraftalelovens § 18, stk. 2, nr. 5. Du mister altså din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret.


Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.


Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.


Reklamation og klager

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Du har som udgangspunkt 2 års reklamationsret fra varens modtagelse ifølge købeloven, såfremt du mener, at den vare, du har modtaget, er mangelfuld.

Du skal indenfor ”rimelig tid” efter, at have konstateret en fejl/mangel ved varen, give Bropharma ApS besked herom på e-mail til mh@bropharma.dk eller på nedenstående fysiske adresse. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Hvis du reklamerer over en vare, skal du skriftligt beskrive manglen / fejlen og vedlægge en kopi af din faktura.

Hvis din reklamation er berettiget (varen er mangelfuld), kan du enten få varen ombyttet, repareret, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængigt af den konkrete situation, og (rimelige) fragtomkostninger refunderes til dig.


Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Bropharma
Frederiksborgvej 23
2970 Hørsholm


Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes vedlægger kopi af din faktura, som du modtog sammen med leveringen.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. 

Ved business to business (B2B) handel tilbydes ikke fortrydelsesret.


Persondatapolitik

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger?

For at du kan indgå aftale med os på bropharma.dk, har vi brug for følgende oplysninger:
• Navn
• Adresse
• Telefonnummer
• E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Bropharma ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren og kundeservice hos Bropharma ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på Bropharma.dk er Maj-Britt Hjort Fielden.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til bropharma.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand,og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos Bropharma ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Bropharma ApS via e-mail mh@bropharma.dk.


Cookies

På bropharma.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.


Logstatistik

Vi bruger en logstatistik på bropharma.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv. 


Betingelser